Jak pracować tylko z takimi klientami, z którymi rzeczywiście chcesz pracować

Czy jesteś magesem dla osób bez pieniędzy?

Czy przyciągasz tych ludzi, którzy oczekują rabatów, kupują najtańszą z twoich usług lub produktów, i w jakiś “magiczny” sposób pochłaniają większość twojego czasu i energii?

O tak, praca z pijawkami była moją “specjalności”…

To właśnie ten typ klientów pomógł mi przejrzeć na oczy i wejść na poziom na którym teraz pracuję.

Pijawkami nazywam pewien rodzaj klientów, którzy są mistrzami w dostawaniu o wiele więcej niż zapłacili za daną usługę.

Cały problem polega na tym, że tacy ludzie dostają czego chcą. A czy ty dostajesz to czego potrzebujesz? Nie sądzę.

Przez lata byłem ofiarą takich sytuacji, gdzie dostarczałem klientom wiedzę i wsparcie, które pomagało im dokonywać wspaniałych transformacji w biznesie i życiu. Gdy przychodziło do zapłaty, nie byłem ceniony adekwatnie do rezultatów, które osiągali z moją pomocą.

Gdy stawiałem pierwsze kroki w biznesie, byłem podekscytowany faktem posiadania jakichkolwiek klientów. Do tego stopnia, że nie dostrzegałem, że nie doceniali mojego czasu. Stałem się pracoholikiem (nie z wyboru), a ilość klientów których wziąłem na swoje barki za gówniane pieniądze, kompletnie mnie przerosła.

Moi klienci zarządzali mną, nie ja swoimi klientami.

Patrząc w przeszłość dokładnie wiem gdzie popełniłem błędy.

Próbowałem rozwinąć biznes, oferując premium coaching każdemu potencjalnemu klientowi, mimo tego, że tak naprawdę nie płacili stawek premium. Rozwijałem się dość szybko, ale z nieodpowiednią grupą klientów.

Wracałem do domu po 16 godzinach, padałem na łóżko i zasypiałem. I tak dzień w dzień. Nie poświęcając czasu rodzinie, nie mówiąc już o jakimkolwiek czasie dla siebie, o pasjach nie wspominając.

Brzmi znajomo?

Czy zastanawiasz się czasami w jaki sposób dotarłeś do podobnego miejsca w swoim biznesie?

To nie jest tak, że świadomie wybieramy taki los. Nikt normalny nie marzy przecież o braku wakacji, o bólach głowy, o kompletnym wypaleniu i zerowej równowadze pomiędzy życiem osobistym a pracą.

To drobne błędy, z których robienia nie zdajesz sobie nawet sprawy, sprawiają, że doświadczasz takiego chaosu w biznesie i w życiu.

Czy twoje stawki są za niskie? Czy pracujesz z każdą osobą, która się do ciebie zgłasza? Prawdopodobnie obydwie z tych rzeczy.

Od dziś zaczynasz generalną naprawę tych błędów.

Jak więc odstraszyć klientów nastawionych na najniższe ceny, czyhających na “okazję” żeby cię wykorzystać i nie zapłacić adekwatnie do rezultatów i wiedzy?

Jak przyciągnąć tych, którzy docenią twój wkład, i bez problemu zapłacą pełną wartość tego co oferujesz?

Są 4 bardzo ważne warunki, które musisz spełnić, żeby twój biznes zaczął przynosić ci upragnione rezultaty:

#1: Nie bój się brać tyle ile jesteś wart.

Chcesz więcej zarabiać? Chcesz mniej klientów i mniej stresu, przy czym móc spokojnie się realizować, opłacać rachunki i jeździć na wakacje kiedy tylko chcesz?

Zacznij domagać się odpowiednich stawek, adekwatnych do wartości rezultatów jakie oferujesz swoją usługą. Twoje ceny działają jak filtr. Ci ludzie którzy zobaczą rzeczywistą wartość twojej oferty, zapłacą tyle ile chcesz. Reszta wyruszy w poszukiwaniu tańszej usługi realizowanej przez jakąś inną biedną duszę.

Z klientów którzy są gotowi zapłacić ci tyle ile chcesz, weź tylko tych, którym jesteś w stanie pomóc, i będziesz się cieszyć się pracą z nimi…

Większość specjalistów na świecie pracuje z ludźmi z którymi nie chcą pracować. Ty nie popełnisz tego błędu.

Muszę to powiedzieć… jest bardzo ciężko nie chcieć pracować przez tylko kilkanaście godzin tygodniowo, z idealnymi klientami, z którymi uwielbiasz się spotykać, i którzy płacą ci stawki premium.

#2: Nie pracuj “na godziny”.

Żyjemy w świecie, który opiera się o system wymiany czasu za pieniądze. Taki system to kompletna pomyłka i prowadzi do szybkiego wypalenia się.

Gdy zamiast takiego systemu, zaczynasz pobierać opłaty adekwatnie do problemu, który rozwiązujesz, i do rezultatów, które ludzie dzięki tobie osiągają, dokonujesz rewolucji.

Ludzie zaczynają doceniać wartość tego co dla nich robisz i są gotowi za to płacić. Wystarczy że zapewnisz ich o rezultacie, żeby sami włożyli maksimum pracy i wysiłku w jego osiągnięcie.

#3: Wypozycjonuj się jako ekspert premium w swojej dziedzinie.

Nie ważne jak wysoko cenisz swoje usługi, zawsze znajdzie się ktoś gotowy za nie zapłacić odpowiednią cenę.

Oczywiście zawsze napotkasz na swojej drodze również tych, którzy będą chcieli jak najtańszej oferty. Będą również tacy, których przyciągną twoje usługi premium. Dla nich będą sygnałem, że jesteś najlepszy w tym co robisz.

Ta sama usługa, inaczej wypozycjonowana i “opakowana” może trafiać do różnego rodzaju publiczności i inaczej na nią wpływać.

Najważniejsze to umieć skupić się na odpowiednich odbiorcach dla twojego biznesu.

#4: Niech twoja darmowa usługa pochłania minimum twojego czasu.

Darmowa usługa (np. 30-minutowa konsultacja wstępna) ma na celu dwie rzeczy:

  • 1. Pokazać ci w ciągu kilku minut czy jesteś w stanie pomóc danej osobie (czy jest to odpowiedni klient dla ciebie)
  • 2. Stworzyć wstępny plan działania i pracy z klientem w ramach płatnej usługi.

Niejednokrotnie byłem świadkiem gdy moi potencjalni klienci oferowali 2 lub więcej “darmowych sesji” swoim klientom, zanim jeszcze zaoferowali swoją płatną usługę…

Nic dziwnego że kończyło się to tak, że wspomniane osoby nie miały na nic czasu, a ich kalendarz pękał w szwach od darmowych sesji z klientami, z których nie mieli żadnych pieniędzy. Co więcej, większość z ich klientów nie wracała już po płatne sesje.

Ludzie nie są na tyle głupi żeby płacić za twoje usługi, gdy dostają tak wiele podczas jednej lub kilku darmowych sesji. Szczególnie jeśli dostają dużą część rozwiązania podczas takiej sesji.

Reasumując…

Jeśli chcesz przyciągać klientów, których stać na twoje usługi, musisz po prostu ustalić ich cenę na poziomie, który odzwierciedla ich prawdziwą wartość.

Niech płacą za rezultaty, które dostarczasz, nie czas, który na to poświęcasz. Wypozycjonuj się jako jedyny w swoim rodzaju premium ekspert, który rozwiąże ich problem. I zaprzestań
sprzedawania swojego czasu za darmo.

Chciałbyś zdobyć 20 nowych, idealnych klientów w ciągu następnych 60 dni?

Myślisz że to niemożliwe? Pozwól, że ci pokażę

Obejrzyj tą prezentację, gdzie pokażę ci jak zdobyć odpowiednich klientów, w odpowiedniej cenie premium. Kiedy tylko zechcesz.

Darmowa Prezentacja

Zdobądź 20 idealnych klientów w następne 60 dni

Obejrzyj Teraz